سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

رهبر قنبری با اشاره به جنایات اسرائیلی ها

حقوق بشر تنها خاص جوامع غربی نیست / اعتراضات به حوادث غزه در تاریخ ماندگار خواهد ماند

رهبر قنبری*

سینما پرس: رهبر قنبری کارگردان سینمای ایران در محکومیت اتفاقاتی که این روزها در غزه می افتد گفت :« نهاد هایی مانند سازمان ملل تنها به منافع شخصی و منافع حقوق بشریِ مردم در جوامع غربی فکر می کنند .آیا حقوق بشر تنها مختص مردم غرب است؟ مردم در خاورمیانه و کشورهای افریقایی و غیره حقوقی ندارند؟ آن ها حق ندارند با آرامش زندگی کنند؟»

قنبری ادامه داد :«شاید کسانی باشند که بپرسند این محکومیت ها چه معنایی دارد؟ و با خودشان بگویند حتما باید کاری کرد. اما توجه داشته باشیم وقتی عده ای از افراد نخبه یا هنرمند و شناخته شده جامعه ای بزرگ مانند کشور ما بیانه ای صادر می کنند حتی اگرنهاد هایی مانند سازمان ملل و نهادهایی که در رابطه با حقوق بشر فعالیت می کنند توجه نشان ندهند این بیانه ها و این محکومیت ها در در تاریخ ماندگار خواهد شد و حکم سندی تاریخی را خواهند داشت

کارگردان فیلم «او» اظهار داشت:« در ظاهر شاید اینطور به نظر برسد سازمان های بزرگی مانند سازمان ملل که مورد تسخیر غربی ها است به اینطور حرکت های اجتماعی و بیانه ها اهمیت ندهند اما همیشه اینطور نخواهد ماند و اتفاقات غزه قطعا لکه ننگی خواهد بود بر پیشانی این مدعیان حقوق بشر و صحبت های ما نیز در سوابق تاریخی باقی خواهد ماند.گردش ایام امروز به کام  ظالمین است و من یقین دارم به این شکل نخواهد ماند .»

وی تصریح کرد: «اتفاق بسیار غیر انسانی و نفرت انگیزی است . نتانیاهو و عوامل رژیم صهیونیستی از سرگرم بودن مردم جهان به جام جهانی فوتبال نهایت سواستفاده را کردند و به بهانه ای واهی بمب و موشک است که بر سر مردم مظلوم غزه می ریزند.»

قنبری در پایان درباره رسالت هنرمندان و سینماگران با زبان هنر و سینما در قبال  کشتار مردم بی دفاع غزه نیز گفت :« قطعا از طریق فرهنگ و هنر می توان گام های موثری برداشت و هنرمندان هم در قبال این مساله مسئول هستند و وظیفه دارند .می توان با عکس با فیلم و برنامه های مستند و خبری با کارهایی که خبرنگاران می کنند و حتی همین حرفهایی که من می زنم این اعمال را محکوم کرد و صدای مردم غزه و کودکان بی دفاع اش را به مردم جهان رساند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.